با ورود تکنولوژی به بخش های مختلف زندگی انسان ها حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نماند و رفته رفته شاهد ورود فناوری های نوین اطلاعتی در بخش های مختلف این حوزه بودیم. در راستای ارائه خدمات الکترونیک سلامت، نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یک قانون توسط سازمان بیمه سلامت ایران و در راستای […]

با ورود تکنولوژی به بخش های مختلف زندگی انسان ها حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نماند و رفته رفته شاهد ورود فناوری های نوین اطلاعتی در بخش های مختلف این حوزه بودیم.
در راستای ارائه خدمات الکترونیک سلامت، نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یک قانون توسط سازمان بیمه سلامت ایران و در راستای حذف دفترچه های بیمه درمانی از سال ۹۸ در کشور کلید خورد. در این سیستم برای هر فرد در جامعه یک پرونده سلامت شخصی در نظر گرفته می شود که شامل تمامی اطلاعات مراقبت بهداشتی، درمانی او در طول حیاتش خواهد بود. که این اطلاعات شرایط جسمانی و روحی افراد و درمان هایی که در زمان های مختلف برای هریک اجرا شده را در بر می گیرد.
در اهمیت اجرای این طرح دلایل متعددی را می توان برشمرد از آن جمله اطلاعاتی ضروری مانند میزان مصرف هر قلم دارو، آمار مبتلایان به یک نوع بیماری مشخص و… که در اختیار نهاد های تصمیم گیرنده حوزه سلامت قرار می گیرد.
موفقیت این طرح بزرگ ملی منوط به حرکت منسجم و همسوی همه استان ها و اجرای همزمان در گستره جغرافیایی کشور می باشد که این مهم میسر نخواهد بود مگر به تلاش مدیران استانی مجری طرح، اتفاقی که در کرمانشاه با انتصاب دکتر امید قادری در راس بیمه سلامت استان به بهترین شکل ممکن محقق گردید. قادری که سکان هدایت بیمه سلامت استان را از ابتدای سال ۱۴۰۰ بر عهده گرفت با بهره گیری از تجربیات ارزنده ای که در سمت های پیشین خود به عنوان مدیرکل دو دستگاه استراتژیک بهزیستی و میراث کسب نموده بود روند آرام اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را شتابی مضاعف بخشید و توانست در مدت زمانی کوتاه در زمینه نسخه نویسی و نسخه خوانی الکترونیکی کرمانشاه را از رتبه متوسط کشوری به رتبه برتر کشور برساند.
مدیریت همگرایانه فوق با استفاده از همه ظرفیت های سازمانی منجر به نقش آفرینی موثر واحد روابط عمومی بیمه سلامت استان در تحقق اهداف این طرح گردید بنحوی که اطلاع رسانی گسترده با بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در تعاملی مثبت با فعالین این حوزه توام با اجرای برنامه های آموزشی برای گروه های هدف اعم از تمامی ارائه کنندگان خدمات درمانی و شهروندان، مُهر تضمین موفقیت طرح نسخه نویسی الکترونیکی بود.
م . بستار