رفتار مناسب و در خور توجه مردمان شهرستان دالاهو موجب شده است که کل و بزهای طبیعت منطقه به نزدیکی خانه های آنها آمده و در همسایگی آنان احساس امنیت کنند. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در پدیده ای نادر و جالب توجه، کل و بزهای طبیعت منطقه دالاهو […]

رفتار مناسب و در خور توجه مردمان شهرستان دالاهو موجب شده است که کل و بزهای طبیعت منطقه به نزدیکی خانه های آنها آمده و در همسایگی آنان احساس امنیت کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در پدیده ای نادر و جالب توجه، کل و بزهای طبیعت منطقه دالاهو با توجه به رفتار مهربانانه مردم شهرستان با آنان، احساس امنیت کرده و در همسایگی آنان به حیات خود ادامه می دهند..
فریدون یاوری مدیر کل حفاظت میحط زیست استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با توجه به فرهنگ غنی مردمان شهر دالاهو در راستای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش منطقه، در پدیده ای کم نظیر شاهد نزدیک شدن کل و بزها در همسایگی مردمان این شهرستان هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه شهر دالاهو در دامنه کوه قرار دارد و کوه های اطراف آن زیستگاه مناسبی برای کل و بزها می باشد، این گونه ارزشمند از حیوانات پس از حصول احساس امنیت به دامنه اطراف کوه ها آمده و در جوار مردم شهر دالاهو قرار گرفته اند.
یاوری گفت: این حرکت از حیات وحش نشان از غنی بودن سطح فرهنگ محیط زیستی مردم شهر دالاهو دارد و یقینا موجب افزایش جمعیت حیات وحش منطقه خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: خوشبختانه آموزش های لازم، تلاش همکاران محیط زیست و همکاری و همراهی مردم عزیز استان و سازمانهای مردم نهاد کرمانشاه موجب شده است که حیات وحش منطقه نسبت به سالیان گذشته غنی تر باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با ابراز خرسندی از این رویداد کم نظیر از مردم شهر دالاهو بابت رفتار مناسب ، حس طبیعت دوستی و پاسداری از حیات وحش منطقه تقدیر و تشکر کرد.
همچنین لازم به ذکر است که مردم روستای قراویز سرپل ذهاب نیز سالهاست که در همسایگی آهوان دشت قراویز به فعالیت های کشاورزی و امرار معاش می پردازند و نسبت به حفاظت و پاسداری از آنان احساس مسئولیت می کنند که این مهم نه تنها شایسته تقدیر، بلکه موجب شده است جمعیت آهوان منطقه که اخیرا بعنوان پناهگاه حیات وحش قراویز ارتقا یافته است روبه افزایش باشد.
برومند قنبری کارشناس محیط زیست